10 let blogerkou?!

27 června

Na tomto blogu sice působím (skoro) 2 roky, ale hodně z vás neví, že bloguju už pěknou řádku let. V dnešním článku bych vám chtěla tak nějak představit tuhle svojí cestu. Jaké byly moje začátky, jak jsem blogovala dřív a jak nakonec vznikl tento blog? To všechno se teď dozvíte! Tak jdeme na to!

První blog.
Je to tak, svůj první blog jsem si založila v červnu 2009. Neuvěřitelné! To je fakt doba, v podstatě bloguju skoro polovinu svého života. Takže mi bylo nějakých dvanáct let a náhodou jsem si založila blog na blog.cz. Bylo to fakt náhodou, viděla jsem na internetu nějakou reklamu nebo objevila nějaký jiný blog, už sama pořádně nevím. Ale byl nějaký podnět, který mě k tomu vedl. 
A o čem byl můj první blog? Tak nějak o všem a byl vedený tím stylem jak se dřív blogovalo. Takže samé SONB (soutěž o nejlepší blog), diplomky, kusovky, celebrity. Prostě vše co mě napadlo. Ještě ten blog existuje a je to fakt sranda, sama se nepřestávám divit. Schválně, je někdo kdo si prošel takovou tou érou kusovek? Napište mi! Ale na druhou stranu ta komunita byla malá a všichni jsme byli kamarádi, to bylo fajn.
Ten blog vydržel asi tři měsíce, pak jsem přesídlila na lepší, kde jsem i delší dobu vydržela. Tam už jsem měla i od mé první blogerské kamarádky hezčí design, ne ten předvytvořený blogem. Ale obsah byl trochu podobný, možná o něco vylepšený. V tu dobu jsem milovala Lady Gaga, takže tvořila většinu obsahu blogu.

První grafika.
Líbilo se mi, když někdo uměl vytvořit svůj vlastní design na blog. Moje pokusy s grafikou začaly. Nejdřív to byly koláže, takové hrůzičky, ale časem jsem se zlepšovala. No kdybych se na ty výtvory mrkla teď, tak je to fakt sranda, ale ocenila bych tu snahu, něco bylo fakt povedené. Měla jsem i specální blog pro grafiku a ten jsem vedla souběžně s fanblogem. Začínala jsem v základním Photoshopu, nějaké animace jsem zvládala taky zas v jiném programu.

Fanblogy.
Jedna moje obrovská éra. Blogovala jsem o spoustě lidech, vystřídala řadu fanblogů a nakonec skončila v tom nejlepším. Bavilo mě přidávat novinky o celebritách, seriálech a bylo spousta takových lidí s podobným zájmem. V tuhle chvíli to byly asi moje nejhezčí období na blogu. Poznala jsem spoustu skvělých lidí, se kterými jsem blog "spřátelila". Moje blogy vystřídaly krásné designy od úžasných blogových grafiček.

Grafika ve velkém.
I já jsem se stala jednou za grafiček a dělala designy na ostatní blogy. To mě hodně bavilo, v grafice jsem se vždy našla. Sice to bylo někdy pracné, požadavky složitější, ale bavilo mě to. Měla jsem dobrá období, špatná období, ale musím říct že když se zpětně kouknu na některé své vývory, tak si myslím jsou dost dobré. Jo samochvála smrdí, ale když vás nikdo jiný nepochválí tak to musíte udělat sami ne? :D Zatím nemám odvahu sem dávat svoje vývory, třeba časem když vás to bude zajímat. Ale dají se najít na deviantart, nápověda jak noha :D Grafických blogů jsem taky měla víc než dost a ten poslední stále existuje a naposled jsem nějakou grafiku na něj dělala v roce 2017, což není tak dávno. Mým velkým pomocníkem byl a stále je Photoshop CS5.

Osobní blogy.
Potom jsem na blogy přestala mít tak nějak čas. Maturitní ročník byl tím zlomovým, kdy jsem zjistila že už to není moc pro mě a samotná komunita už není co bývala. Mé blogové kamarádky taky končily, jelikož měly také dost své práce v osobním životě a já už taky zjišťovala, že mě to tak nějak nebaví a neposouvá dál. Nějaké osobní blogy přišly na chvilku, ale to nebylo ono. Pak jsem si řekla, že v nejlepším se má přestat a svůj srdcový fanblog vedený přes dva roky, jsem ukončila. Plně jsem se soustředila na maturitu a pak na začátek vysoké.
Ale blog mi prostě chyběl. Části života se prostě nevzdáte. A tak na pokyn mojí kamarádky vznikl tento blog. A bylo to super rozhodnutí v mém životě. Sice se tady nevyřádím graficky, ale fotím a objevuji nové věci. Je zase kam se posouvat a baví mě to. Moc. Je to oddech od učení a takový relax.

No a tak nějak jsem se dopracovala až sem, na jiný hosting. Ani jedné éry nelituju. Všechno v tu danou dobu jsem dělala, protože mě to bavilo, přinášelo radost a posouvalo dál. Klidně bych ty zlaté časy i vrátila, ale jsem moc ráda tam kde jsem teď.

Takže prostě nic nevzdávejte a jděte si za svým!

A jaké byly vaše blogové začátky?

Přeji krásný vstup do letních měsíců,
vaše Peťula ♥

Konečně teď budu mít zase chvilku čas tvořit na blog, škola mi tenhle rok dost dala zabrat.

You Might Also Like

17 komentářů

  1. Mám za sebou podobnou blogovací cestu jako ty, jen s tím rozdílem, že do vytváření grafiky jsem se nikdy moc nepouštěla a spíš si nechávala designy dělat od jiných :) Přijde mi až úsměvný, o čem všem jsem měla blogy. Nejvíc mi v hlavě utkvěl blog o Hannah Montana a Noah Scott Ellenwoodovi ze Superstar :D

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. wow, tak to máš už naozaj niečo za sebou :) ja teda ešte tak dlhú historiu nemám, ale blogy sledujem asi vyše ako 10 rokov:)

    OdpovědětVymazat
  3. To je taková nostalgie! Já bloguji od mých cca 12 let, kdy jsem samozřejmě začínala na blog.cz. Také jsem milovala různé designy, ale já jsem byla bohužel jednou z těch, které to sice bavilo (Photoshop a podobné programy), ale nikdy mi to nešlo. :D Takže jsem stále sháněla někoho, kdo mi udělá můj vysněný design, na který jsem samozřejmě měla trilion požadavků. :D
    Vždycky jsem psala takové ty lifestyle blogy (teď bych se jim asi zasmála) a to mi vydrželo až do teď. :)

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
  4. Já teda blogy o celebritách nikdy nepsala. U mě jely Witch a Winx :D Pak jsem měla ještě několik blogů tak nějak ovšem. Naštěstí žádný z nich nemůžu najít :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem dříve začínala na blog.cz a bylo to fajn. Blog jsem měla o koních a různých hrách s koňmi. Taky poznám bleskovky, soutěže o nejhezčí blog apod. Výhrou byl vždy nějaký diplom, který daná blogerka sama vytvořila.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  6. Jéj, to je super, že ťa to aj po takej dlhej dobe baví. ;) Ja som začínala podobne pred 9 rokmi, hoci možno ešte dávnejšie niekde na blog.cz. :D Spomínam si, že som tam často písala o Twilighte a nejaké krátke poviedky. Teraz je to už čisto lifestyle. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  7. Já začínala snad ještě o pár roků dříve. SONB, glitter obrázky a "colorfulky", spousta blogů laděných do tehdy letícího emo stylu s červeným textem na černém pozadí :). Já zase milovala obrázky Anne Geddes. Člověk by tehdy vůbec nevěřil, kam až se blogy z dětské zábavy vyvinou, že si na nich spousta lidí postaví živnost. Přeji spoustu dalších úspěšných bloggerských let!

    OdpovědětVymazat
  8. Já začínala někdy v půlce roku 2016, ale už jsem věděla, na co se budu zaměřovat a toho se držím pořád. Je ale pravda, že teď jsme někde úplně jinde, mám nějaké spolupráce, umístění v anketě Blog roku a o tom se mi tehdy ani nesnilo :-)

    OdpovědětVymazat
  9. tyjo 10 let.. tak to je síla. gratuluji k výroční a jen tak dál :)

    Life by Angellyca

    OdpovědětVymazat
  10. jéj tak to ti gratulujem :) aj ja som mala blog asi nejak 11-12 tich no neeskôr som ho zrušila asi po 3 rokoch som si založila nový pretože mi to chýbalo :)
    leekralovaa

    OdpovědětVymazat
  11. Gratulujem k výročiu :D Ja netuším, kedy presne som začala so svojim prvým blogom, ale začiatky sme mali približne rovnaké – od mixu cez fanblogy až po súčasnosť :D Nech ti blogovanie vydrží ešte aspoň raz toľko! ❤
    SIMPLY BERENICA // Facebook Page // READ ABOUT "WHERE TO BUY ETHICAL CLOTHING"

    OdpovědětVymazat
  12. Mám to úplně stejně :D Kusovky, soutěže apod. si moc dobře pamatuju. Dokonce si pamatuju éru pixelek a různých animací a gifů :D Byly to hezké časy.

    https://thewaybya.webriter.cz/

    OdpovědětVymazat
  13. Vidím, že každý začíná tak nějak podobně :-D Já měla také blog na blog.cz a také jsem mívala blog zaměřený na celebrity. Btw. přeji další pěkná blogovací léta.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  14. Tak i já se musím připojit, protože jsem začínala obdobně :) A mám pocit, že tehdy jsem tím blogem fakt žila a nebyl den, kdy bych nepřidala nějaké pixelky, colorfullky a podobné nesmysly :D Jenom mě mrzí, že už žádný blog z dřívější doby nemám.

    OdpovědětVymazat
  15. Já měla taky blog na blog.cz. Je to prdel, ještě pořád totiž funguje😁. Akorát minule jsem zhrozeně koukala, že mi tam naskákaly nějaký debilní komentáře (reklama a nějaký kraviny).

    Ani nevím, kdy jsem ten první blog začala, ale už to taky bude hodně hodně let. Možná taky těch 10.

    Verča ze Ztracena v Praze ║ 23 zajímavostí za měsíc červen

    OdpovědětVymazat
  16. Můj první blog jsem si založila taky na blog.cz. A taky pořád ještě existuje. Je vtipný se na to takhle zpětně podívat. Já teda začínala s vymyšlenými pohádkami, které jsem pak na blog vkládala. Takové ty blogy o celebritách mě nikdy moc nebavily. Byly plné obrázků, ale mě vždycky zajímal spíš ten text. Taky už je to nějaký ten pátek, co bloguji... a stále mě to neopustilo... :D

    OdpovědětVymazat
  17. Pekne, ja som svoj prvý blog založila na blogspote. Na začiatku to bol pokus o lifestyle-ový blog, no akosi mi to nesadlo a zamerala som sa na osobný blog, písala som o svojom živote, myšliankach a tak. To mi vydržalo možno dva tri roky. Potom u mňa nastal akýsi útlm. Kreativita sa na istý čas vyčerpala, alebo som skôr prešla do iného života. Výška, po výške práca a tak...Mala som iné priority. Ale ako píšeš, aj mna začalo blogovanie chýbať. Keďže som po výške začala dosť cestovať, založila som si blog, ktorý zameraný predovšetkým na toto, zvolila som už normálny hosting (nie s koncovkou bloglovin/ blogspot a pod., trošku sa pohrala s minimalistickým dizajnom a bolo. A zatiaľ ma to drží. Nepíšem články každý týždeň, ale len vtedy keď ma to baví a myslím, že tak by to malo byť :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za jakýkoliv komentář, všech ohlasů si moc vážím :)

HLEDÁŠ NĚCO?

Blog archive