Já a Velikonoce

21 dubna

Velikonoce jsou tady a já si pro vás připravila takové krátké povídání o tom, jak vnímám Velikonoce a jak je prožívám. Nejsou to svátky, které vyhledávám, ale něco na nich přeci jen mám ráda.

Na Velikonocích mě baví ty tradice. Doma vždy pečeme mazanec, beránky a barvíme vajíčka. To prostě miluju. Je to takový oddech a hezky strávený čas. Mazanec nikdy nepečeme jeden, ale alespoň dva nebo tři, protože se sní vždycky hrozně rychle. Taky milujete mazanec pomazaný máslem ke snídani? Já teda jo! Beránci jsou roztomiloučcí, děláme velkého nám domů, na něj si brousí vždy zuby ségra. Malé baránky pečeme babičkám pro radost. Vajíčka barvíme prostě klasicky. Moc si s tím nevyhráváme, protože se stejně za chvíli sní. Takže barvy na vajíčka, potisky a košilky to jistí. 

Dekorace k Velikonocům taky patří. Hrozně ráda jimi zdobím dům a vše je pak veselé. Líbí se mi hlavně živé kvetoucí kytky, seji i obilí, jak jste si mohli přečíst v jednom z předešlých článků. Nějaké dřevěné figurky nebo plastová vajíčka na pověšení u nás také nesmí chybět. 

Velikonoce mám vždy spojené s nějakým výletem. Každý rok jsme v pondělí jezdily do Prahy, abysme se vyhnuly koledníkům. Poslední roky si spíš den zpříjemníme nějakým výletem na zámek. Minulý rok jsme byly ve Žlebech, letos se podíváme na Kačinu. Už se těším. Mám ráda krásy naší země a jak víte, miluju focení, takže fotky z výletu určitě čekat můžete.

No, jak jste asi poznali, Velikonoční pondělí v lásce nemám. Takže mi vždy stačila pomlázka od rodiny a kamarádi věděli, že nebudu doma. Na jednu stranu, pro děti je to hezká zábava, ale mě to nějak vždycky přišlo trochu trapné. Nevím kdo to vymyslel. Na druhou stranu, holky můžeme na tom s tím poplácáním být ještě dobře. Kamarádky ze Slovenska mi vždy vypráví, jak je celé polévají vodou. Když je zima, tak jim to fakt nezávidím. Letos v tom teple se třeba ochlazení bude hodit, ale i tak věřím, že je to otravné.

Velikonoce jsou zkrátka hezký svátek, mám ráda tu barevnost a pestrost, pečení a dekorace, ale všeho s mírou. Opilí koledníci taky asi nebudou moc hezký pohled. Určitě mi dejte vědět, jak slavíte Velikonoce vy. Jestli děláte že nejste doma nebo chystáte dobroty pro koledníky?

Přeji vám krásné Velikonoční pondělí!

Mějte se pěkně,
Vaše Peťula ♥

You Might Also Like

14 komentářů

  1. Koukám, že to máme podobně. Já si také ráda nazdobím vajíčka a něco tématického upeču, ale velikonoční pondělí nedodržujeme a raději jdeme s mamkou, sestrou a babičkou na výlet. Dříve jsme takto doslova "utíkaly" před koledníky, dnes už se z toho stala naše soukromá tradice, kdy zkrátka slavíme jaro po svém. A tak to má být. :)

    Jak mám tradice ráda, tak tu hlavní velikonoční moc neuznávám. Věřím, že v dnešní době už se jedná o přežitek, aby mě proutky šlehali nalití kluci ze sousedství. Polití vodou nebo voňavkou jsem v dětství také neunikla a není to nic, co bych potřebovala kdykoliv opakovat.

    OdpovědětVymazat
  2. Mazanec s máslem a marmeládou naprosto miluji. Mohla bych ho jíst celoročně :) A na velikonoční pondělí to mám taky dost podobně. Většinou jedeme k babičce nebo za zbytkem rodiny.

    Taky ti přeji krásné Velikonoční pondělí ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Já teda miluju beránka a naopak mazanec moc nemusím. Popravdě, ani vajíčka nebarvime, protože kolem nás bydli samé děti, takže sladkosti úplně postačí.(TEDA podle mě)
    Hezké velikonoční pondělí přeji.
    Lucy❤️

    OdpovědětVymazat
  4. Já ráda peču, takže si užívám taky pečení Beránka a mazance:) Miluji obojí :D A jinak to taky moc neslavím, nevím, nějak mě ty Velikonoce neberou. :D A s tou vodou se děje hodně i na Jižní Moravě, co jsem slyšela. :D

    OdpovědětVymazat
  5. posledné roky je u nás veľká noc hlavne o oddychu a stretnutí rodiny :) pečiem len jeden druh koláčikov, spravím kačicu a šalát a to je všetko :) byt mám skôr jarne vyzdobený lebo mi príde že veľká noc ubehne tak rýchlo ako vianoce.
    https://mojperfektnysvet.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  6. Já nemám ráda tyhle svátky, ale jarní dekorace ano. Na Velikonoční pondělí k nám nikdo nechodí, protože každý ví, že tento svátek nemám ráda a prostě nikomu neotvírám. Taky mi to přijde trapné.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  7. Já Velikonoce vůbec neprožívám, nemám je moc v lásce. Moje maximum je, že si dám zelené (:D) a nabarvíme pár vajíček, vymrskat se nechám maximálně od rodiny a přítele, ale upřímně to mrskání nesnáším a přijde mi to degradující a trapné:D

    OdpovědětVymazat
  8. Nápad pondělních velikonočních výletů se mi moc líbí :)) Až jednou budu mít vlastní domácnost, tak je nejspíš taky zavedu, podobně jako tobě mi přijde celá pomlázka trapná a nemám to vůbec ráda

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  9. Já Velikonoce doslova nesnáším z doby, kdy jsem byla malá a chodili na mě jako náctiletou malí asi 7 letí kluci, bylo jich tak 30 za dopoledne :-) postupem času už jsme vypínali zvonek a dělaly s mamkou, že nejsme doma. Teď bydlím s přítelem ve městě a nikdo mě tam moc nezná, takže v pohodě :-) mám ale ráda to volna, kdy nic nemusím, jedeme k našim na návštěvu a podobně :-)
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
  10. Já mám Velikonoce také ráda, ale výzdobu jsem letos neřešila, protože jsem nechtěla nějak nic kupovat, protože příští rok už budeme s přítelem nejspíš v jiném bytě a teprve tam si to nějak zařídíme. :-) Já jsem byla v pondělí v práci, takže tam za mnou přišlo pár dědečků a přítel stihl ráno. :-) Jinak já naprosto miluji mazanec...ten můžu jíst i mimo Velikonoce. :-D

    OdpovědětVymazat
  11. Také to mám obdobně, nemáme sice takové tradice, jako péct mazanec a podobně, ale mám ráda to kolem, udělat si velikonoční výzdobu a zároveň i jarní, přichystat pohoštění a třeba i něco pokoupit na koledu..., ale to pondělí mi svým způsobem připadá až trapné, je to sice tradice, ale už to vidím trošku jinak, vzdáleně a nevím, prostě ho nemám ráda.... tento rok jsem tedy ani toho zdobení moc nezažila a vlastně mi to zase tolik nevadí.:) Jen jsem přišla o pečení beránka, kterého peču každým rokem já.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  12. Já to měla ráda jenom jako malá, když jsem byla vždycky u babičky a spolu se sestřenkou jsme otvíraly koledníkům. Jako větší to taky nemusím. Člověka všechno stojí akorát čas a peníze a za odměnu tě za to zmlátí :D Nechávám jen rodinu, jinak neotvíráme. My teda zůstáváme doma, ale máme vyplí zvonek :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  13. Moc hezký článek :) Velikonoce mám taky ráda a jaro celkově. Letos jsme je však vůbec neslavili a naopak ej strávili pryč,v Paříži :) Takže svátky jara budeme skutečně slavit až příští rok, letos nás nějak minuli :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za jakýkoliv komentář, všech ohlasů si moc vážím :)

HLEDÁŠ NĚCO?

Blog archive