Zámek Kačina

30 dubna

Jak jsem psala v minulém článku, na Velikonoční pondělí jsem se vypravila s rodinou na výlet na zámek Kačina. Kačina od nás není nijak daleko, už jsem tam jednou před pár lety byla a moc ráda jsem se tam podívala znovu, protože je to nádherný zámek.

Je ve stylu empíru a inspirace je brána z Řecka a Říma, což je opravdu znát. Vysoké stavby, masivní sloupy. Ta velikost mě opravdu uchvátila, už jsem si ani nepamatovala jak je Kačina gigantická. Celé okolí je úžasně fotogenické, nechybí park a naučná stezka.

Co se týče prohlídky, k dipozici je celkem pět okruhů, ve svátek je vstup zdarma, což nás potěšilo a provázely se okruhy dva. První okruh zahrnoval zámecké pokoje, kde jsme se dozvěděli o životě majitelů a podívali se jak žili. Prohlídka je moc hezká, není nijak nudná a zahrnovala cca 13 pokojů.

Druhý okruh zahrnoval návštěvu dvou křídel zámku. Jedno obývá obrovská knihovna, která v sobě má přes 40 000 knih. Také jsme se podívali do malé lékárny, kde bylo plno bylinek a lékovek, buď prázných nebo s léčivy. Jak asi víte, to bylo něco pro mě. V druhém křídle se nacházelo divadlo, zhruba pro 300 lidí. Nakonec jsme se podívali do skleníku a zahrádky. Všechno se mi moc líbilo.

Co mě hodně zaujalo, byla venkovní škola. Bylo to spíše pro děti, no ale taky pro lidi typu mě, že? :D Po malé ploše se nacházelo několik tabulí a na nich různé aktivity + i historické okénko. Bylo tam například pexeso s obyvateli lesa, počítání letokruhů, poznávání stromů, napodobování zvuku datla a podobně. Moc se mi to líbilo. A zvetšené kovové podobizny brouků, motýlů, vážky a mravence byly třešničkou na dortu.

Celkově výlet byl skvělý a tady už mrkněte na fotky!







↓ knihovna
↓ lékárna

↓ Kačina zezadu


Znáte zámek Kačina? Taky na vás zapůsobil?

Mějte se krásně,
vaše Peťula ♥

You Might Also Like

11 komentářů

  1. Čítam o ňom prvýkrát, no vyzerá úžasne! A tá knižnica <3. A vonkajšia škola musela byť tiež zábava a vstup zadarmo ako bonus? Jednoducho super! :)


    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  2. Nikdy som o tomto zámku nepočula ale teda WAU, je fakt nádherný a to vidím len fotky. Nedokážem si ani len predstaviť aké úchvatné to musí byť naživo...

    OdpovědětVymazat
  3. Neznám, ale vypadá hrozně krásně!§ Připadám si jak v Řecku, díky těm mohutným sloupům :) Doufám, že jste si výlet krásně užili ♥

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Kristova noho. To je nádhera! Miluju tuhle architekturu❤. Ty sloupy, knihovka a lékárna jsou boží 💕.

    Verča ze Ztracena v Praze

    OdpovědětVymazat
  5. Zámek vypadá nádherně, úplně mi připomíná nějaká francouzská sídla ♥

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherná stavba a ukázkový příklad empíru. Sem bych se také ráda někdy podívala!

    OdpovědětVymazat
  7. Nikdy jsem o něm neslyšela a vidím ho poprvé. Je super, že byly prohlídky zdarma, taky bych toho využila. Vypadá moc hezky.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  8. Nikdy jsem tam nebyla, ale skvělý tip na výlet! Moc hezké fotky :))

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherné miesto, vďaka za tip. :) určite sa tam niekedy vyberiem. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Je to tam krásné. Já jsem tam bohužel nebyla, ale chtěli jsme se tam s kamarádkami vypravit. Bohužel jsme nějak nestihli autobus, takže jsme nakonec jeli jinam, ale určitě bych tam chtěla někdy zavítat. Je to opravdu kouzelné místo. A ty fotky jsou báječné :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za jakýkoliv komentář, všech ohlasů si moc vážím :)

HLEDÁŠ NĚCO?

Blog archive