Zámek Žďár nad Sázavou

23 července

V dnešním článku jsem si pro vás připravila pokráčování našeho výletu ve Žďáru nad Sázavou. Minule jsme se vypravili na Zelenou horu, dneska se podíváme přímo do zámku ve Žďáru.

Zámek Žďár nad Sázavou není úplně tak klasický zámek, jaký byste asi čekali. Je to v podstatě komplex několika budou včetně kláštera. Naše prohlídka začala na hlavním nádvoří a pokračovala cestou směrem ke kláštěru, který je opět dílem architekta Santiniho stejně jako kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře. Nechybí zde ani zmiňovaná symbolika. Také jsme se podívali do pokoje, kde přijímal opat své hosty. Je zde překrásná malba na stropě.

Poté jsme se podívali na další nádvoří, kde se nacházela studniční kaple, která taky sloužila pro poutníky. Je odtud vidět budova, kde nyní bydlí majitelé zámku. Dále jsou v jedné části sádky.

Součástí naší prohlídky byla i galerie, kde se nachází plno barokních obrazů. Což vůbec nebylo nic pro mě. Hala vymalovaná na červeno a morbidní obrazy k tomu a nějaké ty sochy. Pro milovníky umění je to určitě pěkný zážitek, ale já baroko moc nemusím a nepůsobilo to na mě dobře. Ani nevím proč ten vstup tam jsme si koupili.

Daleko příjemnější pro mě byla zámecká kavárna, kde dělali výborné Cookie Latté a k němu jsem si dala brownies. Určitě doporučuji navštívit, ceny ani nebyly přemrštěné.

Součástí zámku je i muzeum, kam jsme se ale nepodívali. No asi bych to ocenila víc než tu galerii, tak třeba příště. Nicméně vstup do areálu je zdarma, kostel také, jen pak ty další prostory si prohlédnete jen s průvodcem. Moc vnitřního jsme toho ale taky neviděli, takže projít areál si můžete i sami, je to tam moc pěkné.

Tak a teď už jdeme na fotky!







Kde jste naposledy byli na výletě?

Mějte se krásně,
vaše Peťula ♥

You Might Also Like

12 komentářů

  1. Tyjo, já ani vlastně nevím, kde jsem naposledy byla:D Každopádně tahle ta architektura se mi zrovna moc nelíbí a ty vnitřní výzdoby, z těch mám trochu kopřivku, každopádně muselo to dát neskutečnou práci, to zase obdivuju:) A hezké fotky!

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné fotky, ale asi bych si taky více užila tu kavárnu. I když je to uvnitř moc krásné.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  3. vyzerá to pekne, ja na jednej strane mám rada hrady a zamky ale na strane druhej , si takmer nikdy nič nepamätám z výkladov a z interierov :D

    OdpovědětVymazat
  4. Tam je to krásné! Já byla naposledy na Hluboké, což určitě také stojí za návštěvu :)) Fotky se ti povedly :))

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotky :) taky mám v plánu se do Žďáru podívat :) ale počkám,až nebudou takové vedra :D já jsem momentálne na výletě - jedu vlakem za kamarádkou do Prahy :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Och ja milujem podobné potulky po hradoch a zámkoch <3 Naposledy sme s priateľom boli na hrade Wawel v Krakowe a bol to ten najkrajší zážitok ever <3
    Krásne fotografie :)
    Brinora.sk

    OdpovědětVymazat
  7. Tam jsem byla minulý rok a byla to úplná nádhera :) Navíc jsme měli i úžasnou a strašně milou paní průvodkyni :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  8. No vidíš něčím jsi mě obohatila, ani jsem nevěděla, že se na zámek dá vejít a podívat se do některých prostorů. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  9. To je krása, tam bych se tak chtěla někdy podívat, zatím jsem takovou možnost neměla. Zrovna před nedávnem jsem ale měla možnost mrknout na hrad v Chebu.

    OdpovědětVymazat
  10. Super článek, jsem ráda, že někde konečně vidím nějakou zeleň. :D Já jsem právě na takovém celkem větším výletě na měsíc na Maltě. :)

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
  11. Zámek vypadá nádherně ♥
    Já naposledy byla na Šumavě a o tomto výletu jsem taky napsala :)

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  12. Ve Žďáru mám příbuzné, je tam moc hezky. Krásné fotky. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za jakýkoliv komentář, všech ohlasů si moc vážím :)

HLEDÁŠ NĚCO?

Blog archive