Jak jsme si s mamkou splnily sen

28 července

Mám spoustu snů a přání a mým cílem je, si je pomalu plnit. No a jeden jsme měly s mamkou společný - skleník! Tak jsme si jej splnily!

Jen málokdo asi o mě ví, že jsem taková pěstitelka. Pěstuji si rostliny - bylinky, pak zeleninu a hrozně mě to baví a dělá mi to radost. Tento rok jsem měla i předmět Produkce léčivých rostlin, kde jsem se pořádně naučila jak vysévat, pikýrovat, přesazovat ... a tak mě to chytlo ještě víc.

Jednou jsem mamce tak lehce nadhodila, že bych si přála skleník. Z mamky vypadlo, že by ho chtěla taky. No a tak začala jednat. Mohly bysme si ho pořídit, dají se sehnat a postavit. Tak mamka objednala skleník. Přišly nám tři obrovské krabice a šlo se na to!

No řeknu vám, stavět skleník je mnohem těžší než lego. Jo, tohle byl fakt náročný úkol. Nejhůř byl napsaný návod, protože jsme třeba měli zabudovat jeden díl skla a na další stránce bylo, že tam máme dávat ještě nějaké zástrčky, takže jsme museli sklo zase vyndávat. Nebylo to nic jednoduchého, ty vedra k tomu a už jsme z toho byly fakt hotové. K nějakým sklům nám nešly dát lišty, tak jsme to musely zase seřezávat. No hrůza. Několik dní v rozmezích několika hodin jsme to stavěly. Občas jsem se musela podívat i do návodu na youtube, protože něco bylo fakt nestrozumitelné. Ale zadařilo se! Doufám, že nám bude teď přinášet skleník jen radost.

Střed jsme jen trochu vyhloubily, k hlíně ze zahrady jsme nakoupily substrát a pěkně to promíchaly. Prvním obyvatelem skleníku, ještě než byl postavený, byl lilek. A dneska už má dva malé lilečky, které každým dnem rostou. Už se moc těším až sklidíme první! Dále jsme s mamkou na trhu nakoupily ještě nějaké kedlubny a květáky a pak také melouny - jeden cukrový a jeden vodní. Pak jsme se tam přesadily papriky a okurky, jelikož na zahradě jím stínily cukety. Dala jsem si tam i svoje bylinky.

Jsem fakt nadšená a skleník každý den navštěvuji a zalévám rostlinky. Příští rok pěstování rozjedeme naplno, teď to je jen takový začátek. Pak máme ještě i záhon, kde jsou rajčata, cukety, dýně, fazolky ... snažíme se pěstovat co nejvíc, protože z toho máme radost a domácí zeleninka je stejně nejlepší!

A teď se pojďte podívat k nám do skleníku!





Taky vás baví pěstování?

Mějte se krásně,
vaše Peťula ♥

You Might Also Like

22 komentářů

  1. Tiež rada pestujem, ale moja pestovateľská vášeň sa zatiaľ obmedzuje len na kvetináče na parapete. :) Ale raz by som veľmi túžila po záhradke, kde by som si niečo vypestovala - mrkvu, paradajky. :) Je skvelé, že vás to obe baví. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ten je naprosto úžasný! My s mamkou sníme o skleníku taky dlouho a příští rok si ho chceme někdy na začátku jara pořídit,já totiž miluju rajčata a papriky a těm se daří nejlépe právě ve skleníku. Všemu se tam daří líp:D Pěstování mě baví moc:) Máš krásné rostlinky, je vidět, že se o ně staráš s láskou:)

    OdpovědětVymazat
  3. Keď nájdem uprostred Bratislavy miesto, kde by som si tiež mohla postaviť skleník, tak ver, že by som tak hneď urobila, ale v paneláku uprostred sídliska sú moje možnosti veľmi limitované :D Ale vyzerá úžasne, tak nech sa vám v ňom dobre pestuje! ❤
    SIMPLY BERENICA // Facebook Page // READ ABOUT "SVIEŽE RÁNO BY MUSK"

    OdpovědětVymazat
  4. To je krásný koníček, moje mamka je na tom podobně a taky pěstování všeho možného miluje! Super, že jste si splnily sen, ať se vám s úrodou daří :))

    OdpovědětVymazat
  5. Nádhera! My skleník nemáme, a tak jsme odkázáni jen na naši zahrádku, tak přeji, ať se vám krásně pěstuje v novém :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to je úžasné. Skleník ještě nemáme, nicméně s mamkou máme zahrádku a pěstujeme zeleninu, ovoce a samozřejmě nesmí chybět ani plno truhlíků a květináčů s kytičkami :)
    Pěstování mě moc baví, celou zimu jsem se nemohla dočkat až si na jaře zajedeme konečně pro sazenice :D

    OdpovědětVymazat
  7. Jste šikulky. Ať vám skleník přinese spoustu pěstitelských úspěchů!

    OdpovědětVymazat
  8. aj mna to tento rok veľmi začalo baviť pestovať tak mi ocino spravil provizorný malý skleníček nasadila som si tam paradajky, papriky, chilly , feferóny a melón ( rastie už je dosť veľký, myslím plod) a je to tam ako v jungli :DDD ten váš je teda 10x väčší tak ti držím palce nech všetko vyrastie lebo ten pocit keď ješ svoje vypestované je na nezaplatenie
    leekralovaa

    OdpovědětVymazat
  9. To je super. Já jsem vždycky chtěla sázet rostlinky a pěstovat, ale asi to není úplně pro mě :D nemám trpělivost

    OdpovědětVymazat
  10. To je krása! My máme zahrádku a pěstujeme tam, babička má skleník a je to super věc :)

    OdpovědětVymazat
  11. Sny se mají plnit! Tak ať vám skleník dělá jen radost!
    Já pestuju taky, moc mě to baví. Hlavně bylinky a na chatě zeleninu. Chutná úplně jinak než z obchodu!

    OdpovědětVymazat
  12. Tak to je super, že jdte si takto splnily sen! :) No stavět to určitě nebylo snadné :D

    OdpovědětVymazat
  13. Skleník máme doma taky je to fakt super věc. Jsem ráda, že jste z toho tak šťastné! ♥

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  14. To je paráda! :) Já na pěstování nikdy moc nebyla.. mým největším pěstitelským úspěchem je krásně obrostlé avokádo, které jsem si nechala "vyklíčit" z pecky a kaktus, který ještě neuschnul. :D

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
  15. To je super! Jste s mamkou veliké šikuly :) A jak vám to všechno pěkně roste! Mě to taky hrozně balí a hrozně se mi to líbí, bohužel pomáhám jenom babičce na zahradě :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  16. Vážně Vám ho s mamkou moc závidím! Skleník máte skvělý ♥ A ty moc dobře víš Péti, že s pěstováním to mám úplně stejně jako ty :)

    OdpovědětVymazat
  17. Jéé, tak to je ale krásný sen! :)) Jste úžasné, že jste si ho takto splnily ♥

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  18. Ty jo, skleník to je jiná úroveň než jen záhony, moc vám ho přeju a držím palce, ať toho v něm vyroste co nejvíc, my ho na svou zahrádku bohužel zatím dát nemůžeme, protože ji máme na chatě a rostlinky by neměl kdo zalévat, ale třeba se taky jednou podaří :D

    OdpovědětVymazat
  19. To je super :) Mně osobně zahradničení moc nebaví, ale občas našim pomáhám. Je totiž pravda, že nad domácí zeleninu, ovoce či bylinky není :)

    OdpovědětVymazat
  20. Krásný, pokud budu mít někdy vysněnou zahradu, tak i se skleníkem ♥

    OdpovědětVymazat
  21. Super, ja tiez planujem sklenik. Mozno najblizsiu sezonu. Zahradnicenie je super a clovek aspon vie, co konzumuje.

    Mačka z blogu Kaviareň u mačky

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za jakýkoliv komentář, všech ohlasů si moc vážím :)

HLEDÁŠ NĚCO?

Blog archive