Zámek Hrubá skála a hrad Kost

13 října

Dnes jsem si pro vás připravila opět výletní článek, ale tentokát zůstaneme u nás v česku. O prázdninách jsme se vydali na zříceninu hradu Trosky a tohle je pokračování naší cesty. Vypravíme se na zámek Hrubá skála a na hrad Kost.

Zámek Hrubá Skála se nachází v Českém ráji a stojí tedy na pískovcové skále. Určitě se vyplatí si projít Český ráj a podívat se na zámek i z dálky. Na zámek se dostanete po úzkých cestách mezi skalami, parkoviště tam je celkem velké, ale s vetším počtem turistů je horší se vyhnout. Nicméně vstup do areálu i s prohlídkou stojí 50 Kč a prohlídka trvá asi 30 minut a je každou hodinu. Zámek z velké části funguje jako hotel a je zde na nádvoří velká restaurace. Prohlídka byla fajn, moc toho není vidět, ale vyšplháte si na věž a odtud je pěkný výhled do okolí. Osobně musím říct, že mě zámek celkem zklamal. Asi tím, že je tam hotel a není tam toho moc k vidění. Co se mi líbílo je strana porostlá břečťanem a ten hezký výhled na okolí a Prachovské skály. Jinak jsem měla velká očekávání od zámku, který je tak hojně navštěvovaný a známý, ale žádný zázrak se nekonal. Nicméně určitě vám doporučuji ho navštvit v rámci výletu do Českého ráje.

Mám tu i nějaké fotky, tak mrkněte!











Ještě při cestě zpět jsme se stavili na hradu Kost. Takhle jedete lesem a najednou před vámi obrovský hrad. Hrozně mě překvapilo jak je hrad obrovský a zachovalý. Mrzí mě, že jsme už neměli čas na prohlídku, jelikož trvají hodinu a my už spěchali domů. Ale hrozně ráda bych se někdy na hrad vypravila a pořádně ho prozkoumala i s průvodcem, protože mě na první pohled fakt uchvátil!



Podnikli jste také výlet na nějaký český zámek nebo hrad?

Mějte se krásně,
vaše Peťula ♥

You Might Also Like

15 komentářů

  1. Zámek neznám a na Kost bych se chtěla podívat, super fotky!

    OdpovědětVymazat
  2. Oooo, tak to je nádhera. Nevím, kde se mi to líbí víc. :O Už dlouho jsem nebyla na žádném výletu po hradech a zámcích. :( :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nikdy jsem tam nebyla ale vypada to velice krásně! Určitě bych se tam chtěla podívat :)


    LITTLE THINGS FOR EM

    OdpovědětVymazat
  4. Kost by mě asi také lákala více, škoda, že vám na ni nevyšel čas. Mám tam již delší dobu naplánovaný výlet, cestou se zastavit ještě do středověké krčmy v Dětenicích, no úplně jsi mě s tím plánováním popíchla. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Na Kosti jsem byla kdysi dávno, jako malá holka ještě s rodiči. A na Hrubé skále jsme byli před lety se synem, ale bylo to mimo sezónu, takže zámek jsme viděli jen zvenku a v restauraci jsme si myslím byli dát čaj. Ale okolí je tam krásné a zámek je pěkný i jen zvenku.

    OdpovědětVymazat
  6. To je nádhera! :) Tuším, že na obou místech jsem byla, když jsem byla mladší :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  7. Moc hezké fotky :) Na Kosti i na Hrubé skále jsem byla a obojí se mi líbilo :) Jen už to je ár let, takže kklidně už bych si je zopakovala :)

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Péťo, rád jsem se díky Tobě podíval na památky v Českém ráji. Opravdu stojí za to na tyto objekty vyjet a říkám si, jak hezké fotky by se zde na Instagram dělaly, že? I ta věž na Hrubé skále je lákavá, jen ten můj strach z výšek - to je prostě problém! :-( Já jsem si řekl po videu od Weef, že na tyto památky někdy pojedu, protože například na Kosti jsem nebyl pěkně dlouho... :-) Moc hezký příspěvek na Tvůj blog! :-)



    Aleš z www.alesotava.cz :)

    OdpovědětVymazat
  9. To vyzerá nádherne. Tam by sa skvelo fotili outfity :D

    NA DEŇ FRANCÚZSKOU

    OdpovědětVymazat
  10. Zámek i hrad jsem navštívila. Na Kosti jsme stihli i prohlidku a bylo to tam hezké. Na Hrubé skále jsem byla v lanovým centru a tam se mi líbilo moc, na klasické prohlídce jsme nebyli :) jinak posledni český hrad jsem navštívila v Boskovicích :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  11. Tam jsme byli několikrát na výletě, když jsem byla malá a je to tam opravdu krásné! :))

    OdpovědětVymazat
  12. Vypadá to moc krásně! :) Jak já bych chtěla jet také někam na výlet, bohužel teď nemám moc času :(

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  13. Pěkný článek, v Českém ráji jsem ještě nebyla. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za jakýkoliv komentář, všech ohlasů si moc vážím :)

HLEDÁŠ NĚCO?

Blog archive