Výlet na Karlštejn a Lom Velká Amerika

25 srpna


4. srpna jsem se vypravila s mamkou a babičkou na dlouho plánovaný výlet a to konkrétně na hrad Karlštejn a cestou zpět na Lom Velká Amerika. V dnešním článku vám napíšu jak ce nám výlet líbil a přidám i fotky. Tak jdeme na to!

Na Karlštejn jsem se chtěla vydat už dlouho, protože jsem tam ještě nebyla. Je to místo, které by měl jednou za život navštívit každý. Samotný hrad stojí na pěkném kopci, jde se k němu městečkem a je to opravdu krásný pohled. Je to nádherný hrad. Co se týče prohlídky, tak uvnitř toho bohužel moc není. Spíše zde uvidíte obrazy, truhly, skříně, ale zas vám toho průvodci řeknou celkem hodně o historii a Karlu IV. Spíše druhý okruh vám nabídne něco víc, tam je zahrnuta prohlídka kaple sv. Kříže, ale 500 Kč mi přijde opravdu vysoká cena, tak jsme raději šli jen na ten první okruh a stačilo nám to. 


Na samotném hradě najdete i dvě věže. Studniční, kde je hluboká studna přes 70 m a druhou je hodinová věž, kde je vespod zvon. V obou je možnost koupi různých předmětů a je zde krásný výhled.

Cestou z Karlštejna jsme se ještě zastavili na obědě, byly jsme v restauraci/penzionu u Královny Dagmar. Jídlo tam bylo moc dobré, příjemné prostředí i obsluha. Pokud tam budete, určitě je to faj  místo na oběd.

Taky jsme se pak zastavily v muzeu beltémů. Zde nás čekalo několik místoností s betlémy různého typu. Byly zde sklněněné, perníkové, dřevěné, hrací ... zkrátka jich bylo hodně. Určitě jě to zajímavé místo na naštívení, vstupné je jen 50 Kč a je tam toho vidět celkem dost.

Taky jsme se pak při odjezdu stavily na hojně vychvalovaném lomu Velká Amerika. Lom je krásný na pohled to ano, ale zas až tak moc mě to místo samo o sobě nezaujalo. Okolí není vůbec udržované, což na jednu stranu chápu, ale když je to tolik navštěvované místo, tak by se hodilo to trochu lépe zpřístupnit, více oplotit, vysekat keře apod. Ale chápu že to nikdo udržovat nebude. Výhled je ale krásný.

Byli jste na Karlštejně? 

Mějte se krásně,
Vaše Peťula ♥

You Might Also Like

20 komentářů

  1. Také jsem letos byla na Karlštejně a to poprvé. Výlet se mi moc líbil.

    OdpovědětVymazat
  2. Ako krásne len vyzerá, ešte som tam nebola ale ja dúfam, že raz budem mať dosť času precestovať si všetko, čo naše krajiny ponúkajú :)

    Klaudia Duranova BLOG  / check my IG

    OdpovědětVymazat
  3. Karlštejn vypadá opravdu kouzelně :) A ráda bych ho jednou navštívila, protože jsem tam nikdy nebyla.
    Elle about everything

    OdpovědětVymazat
  4. Lom Velká Amerika je nádherný...musím se tam zase někdy podívat:).
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
  5. Mě ty okruhy s výkladem nikdy moc nebavili, ale Karlštejn jako takový, je nádherný :) Stejně jako Amerika, podle mě má to, že jí neudržují svoje kouzlo.

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  6. Nebyla a upřímně mě to ani moc neláká :D Tyjo, 500kč za vstup? To je mazec! Ale za to lom bych chtěla navštívit, vypadá moc krásně :) Já chodím na každé vánoce k nám do muzea, kde je taky výstava betlémů :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Juu, já na Karlštejně ještě nebyla, ale přecijen si tam chci někdy zajet. A na ten lom rozhodně, škoda, že se neudržuje.

    OdpovědětVymazat
  8. Karlštejn je krásný, ale nikdy jsem tam nebyla. Ale chci se tam podívat, protože miluju pohádku Noc na Karlštejně♥️

    OdpovědětVymazat
  9. Vyzerá to na skvelý výlet. Krásne fotky. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné fotky. :) Na Karlštejně jsem byla tuším dvakrát, jednou i na výstavě voskových figurín. U lomu jsem byla jako dítě, ale moc vzpomínek na to nemám, proto bych se tam ráda vypravila znovu. :)

    L e n k a

    OdpovědětVymazat
  11. Karlštejn je veľmi pekné miesto, bola som tam niekoľkokrát a vždy sa mi tam páčilo. :)

    Rebelliouslily

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherný výlet, už jen z fotek to jde poznat a co potom na živo :-) ráda bych takový výlet také uskutečnila.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  13. Na Karlštejn jsem se vždycky chtěla podívat, ale zatím jsem neměla příležitost, to musím určitě napravit. A lom Velká Amerika jsem si taky přála navštívit, ale po tom co píšeš už mě to ani tolik neláká, to spíš ten Karlštejn :)

    OdpovědětVymazat
  14. Nádherné fotografie! <3 A krásny článok :)

    OdpovědětVymazat
  15. Na Karlštejne som nebola, no keď budem mať možnosť, tak sa tam určite veľmi rada pôjdem pozrieť :)

    OdpovědětVymazat
  16. Na Karlštejně jsem byla přesně měsíc před tebou :D a musim rict, ze máš snad moje fotky :D mame stejné záběry :) vylet jste si s mamkou musely užít, hrad Karlstejn je nádherný :)

    OdpovědětVymazat
  17. Na Karlštejně jsem byla naposled asi před dvěma roky a mám to tam moc ráda :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  18. Hi, Im a new follower on your blog from gfc ...
    I hope you will be back ...
    www.dlkgzr.com

    OdpovědětVymazat
  19. Karlštejn si pamatuji z dětství, kdy jsme cestovali s rodiči po Čechách. Bohužel jsme si nerezervovali tu Zlatou síň, ale i celý Karlštejn vypadá úžasně.
    Blog Plný Života – nepřežívej, žij!

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za jakýkoliv komentář, všech ohlasů si moc vážím :)

HLEDÁŠ NĚCO?

Blog archive