Chorvatsko 2019 | Městečko Imotski, Modré a Červené jezero

22 září

Mám tu pro vás další ze série článků z dovolené v Chorvatsku, tentokrát se podíváme na výlet. Vezmu vás do městečka Imotski a ke krasovým jezerům, kam jsem se chtěla podívat už před rokem. Je to prostě nádhera, čeká vás povídání a plno fotek, tak pojďme na to!

Městečko Imotski se nachází ve vnitrozemí, za pohořím Biokovo a nejbližím městem u pobřeží je Makarska. Imotski je krásné staré město, plné pozoruhodných uliček, je zde kostelík a pevnost, která se tyčí nad celým městem. Z pevnosti je krásný výhled na okolí, jednak tady uvidíte Imotski jako na dlani, ale v dálce je vidět i pohoří Biokovo s vrcholem sv. Jure (minulý rok jsem tam byla, článek najdete zde). 







Potom co jsme si nakoupili nějaké suvenýry, byl náš program jasný - Modro jezero. Modré jezero je krasové jezero, hluboké cca 25m, ale vody stále ubývá, jelikož nemá přítok a jezero vysychá. Nicméně něco zase naprší přes zimu, ale není to moc. Celková hloubka vrtu je ale 200m. V tomto jezeře je možnost koupání, sice tam je strmá a dlouhá cesta, která trvá asi půl hodinky, ale stojí to za to! Páni, ta voda, to bylo prostě něco! Nádherná, klidná hladina, voda prostě stvořená na plavání! Za mě to byl úžasný zážitek, bohužel jsme neměli tolik času nazbyt, tak jsme se vykoupali a zase šlapali nahoru. Z vršku je vidět jak je jezero krásné a voda až průzračná a krásně modrá.





Druhou zastávkou bylo Crveno jezero. Tam už přístup není umožněn, ale tohle jezero je hluboké cca 200 m, ještě je část i neprozkoumaná, je tam i jeskyně. Voda teda není bohužel červená, název je podle horniny, ale i tak je pěkná podívaná. Díky našemu průvodci jsme si vyzkoušeli házet kameny do jezera. Světe div se, i když to vypadalo že letí kámen přímo nad hladinu, tak stejně narazil na skálu. Jako by tam byla nějaká zvlášní síla, která neumožnila ničemu spadnout do jezera, bylo to zajímavé a hezké spestření programu.



Nakonec náš ještě vzal průvodce na starý mlýn, byl to takový chorvatský venkov, řeka, staré domky, nikde nikdo. Je pěkné se podívat na taková místa, kam moc lidí cestu nenajde. Pak jsme už vyrazili "domů", celá cesta byla fajn, jelo se pomocí mikrobusů a celý výlet jsme se nemuseli o nic starat, jen si to užívali. Za mě to byl prostě výlet na jedničku, moc jsem si to užila, krásný zážitek a pokud budete někdy na Makarské Riviéře a budete mít tu možnsot se tam podívat, tak doporučuji!

Kde jste byli letos na výletě vy? Znáte město Imotski a jezera?

Mějte se krásně,
vaše Peťula ♥

You Might Also Like

22 komentářů

  1. Krásný výlet! Chorvatsko má tu nevýhodu, že ačkoliv je zde nádherná příroda, kazí ji množství turistů. Je kumšt v sezóně a hned u pobřeží objevit turismem nedotčená místa. Skvělé, že se vám to podařilo. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky, tohle místo vůbec neznám, většinou jezdíme do Chorvatska přímo k moři, do vnitrozemí se už tolik nedostaneme... Ale tohle je vážně lákavá, trochu mi to připomíná Velkou Ameriku u nás a jestli se tam dá koupat, jak píšeš, tak to je teprve paráda. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jezera vypadají úplně kouzelně! Jak stvořené pro focení, vážně krása. Miluji tyhle přírodní úkazy :) v chorvatsku jsem sice byla několikrát na dovolené, ale nikdy jsme takhle po přírodě nejezdili, spíš klasicky na dovolenou vyvalit se k moři a konec. Škoda, tohle musel být vážně zážitek :)

    OdpovědětVymazat
  4. V Chorvatsku jsem nikdy nebyla (vím, jsem asi poslední:D). Každopádně podle fotek je to tam nádherné, museli jste si to užít! :))

    OdpovědětVymazat
  5. Je to už několik let, co jsem Chorvatsko navštívila já. Ani si to vlastně tolik už nepamatuji. Měla si to tam krásný, já bohužel letos v zahraničí nebyla. :)

    OdpovědětVymazat
  6. To je úplná nádhera! ♥ Snad nikdy mě nepřestane překvapovat, jaká nádherná místa v Chorvatsku jsou :))

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  7. Ani bych neřekla, že tohle je v Chorvatsku! Je to opravdu nádhera a jak město, tak jezero je opravdu překrásné. Určitě zapisuji na seznam míst, kam se podívat :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  8. Tyhle jezera vůbec neznám, ale do Modrého bych se taky hned běžela vykoupat :D Chorvatsko je prostě nádherné :)

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné fotky :-) musí tam být kouzelně, v Chorvatsku jsem byla asi tak 10 let zpátky a třeba se tam ještě někdy podívám :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Naposledy jsme byli v Praze na Ramen :) a spojili jsme to s návštěvou muzea ocelových figurín. Bylo to tam moc hezké a člověk si mohl na vše šáhnout :) O městečku a jezeru slyším poprvé :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  11. Och, teraz mám chuť na dovolenku! :D To Modré jazero musela byť naživo fakt paráda. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné fotky! Místa neznám, ale to jezero je opravdu krásné!:)

    OdpovědětVymazat
  13. Hi I'm Chantal, what an interesting blog!
    Even I had a blog some time ago, so for various reasons I had to close it, but now I want to get back in the game and I started a new blog. There is still not much. I follow you with great pleasure! If you like, come and see me, I'd be really happy. I wait for you, a hug Chantal!

    www.chan-fol.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  14. Tam jsem zatím nebyla, ale Chorvatsko mám moc ráda. Je to nádherná země a myslím, že určitě stojí za to procestovat. Osobně moc ráda jezdím také do Bosny. Krásné fotky :)

    OdpovědětVymazat
  15. V Chorvatsku jsem byla už nespočetněkrát, s rodinou jsme tam jezdili poměrně často. Je to krásné místo, ale návštěva stačí párkrát a člověk už hledá něco trochu jiného. Ale je mi jasné, že sis to užila! :)

    OdpovědětVymazat
  16. Wow, Chorvátsko je nádherné :) Ďalší rok tam určite musím ísť :)

    OdpovědětVymazat
  17. Krásný fotky, v Chorvatsku už jsem byla několikrát a klidně bych jela zas :)
    Sarushef blog

    OdpovědětVymazat
  18. Já jsem letos byla na ostrově Fuerteventura na Kanárských ostrovech, to jsem se také nemohla vynadívat. Tuším, že tato jezera měla ve vlogu PetraLovelyHair, už tam se mi moc líbily!

    OdpovědětVymazat
  19. Nádherné fptky, úplně bych se hned vydala do Chorvatska...:-)

    OdpovědětVymazat
  20. Já bych se bála to jezero přeplavat, mám špatný pocit, když je pode mnou taková hloubka.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  21. Skvěle. Mám Chorvatsko ráda a cením, že ho někdo ukazuje i jinak, než jen jako zemi zaslíbenou turistům k moři. Samozřejmě nic proti tomu, chorvatské moře je super a strávila jsem tam mnoho dní jen v plavkách na pláži. Ale má i svoji druhou stránku a to je příroda ve vnitrozemí. Krása. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za jakýkoliv komentář, všech ohlasů si moc vážím :)

HLEDÁŠ NĚCO?

Blog archive