Co pro mě znamenají Vánoce?

22 prosince

 
Dnes jsem si pro vás připravila povídací článek o Vánocích. O tom, jak je vnímám já, jak je prožívám a co pro mě znamenají. 

Vánoce mám opravdu ráda, je to pro mě takový pohodově strávený čas. Nemusíte na nic myslet, nejsou žádné povinnosti. Jde jen o to, si to užít a vnímat lidi kolem sebe. Líbí se mi, jak se vždy celá rodina sejdeme. I když se scházíme i přes rok, v období Vánoc mi to přijde takové magické a má to své kouzlo. Nikdo nemá špatnou náladu a společně si to užíváme. Hodně se bavíme, třeba hrajeme i stolní hry. To taky fajn, je na to ten klid a nálada.

Mám ráda Vánoční tradice. Pro nás to je zdobení stromečku na Štědrý den ráno. Vždy vstaneme se ségrou první, pustíme si pohádky nebo vánoční filmy a u toho zdobíme stromeček. Umělý jsme měli, jen když jsme byly se ségrou malé děti. Živý stromeček je prostě láska. Miluju jak vždy provoní celý pokoj a že je třeba trochu křivý a není dokonalý? To je na něm to krásné. Po obědě vždy chodíme na procházku s naším pejskem a dojdeme až na hřbitov, kde zapálíme svíčky. Líbí se mi, že jde celá rodina a hezky se projdeme a provětráme. Každý rok také pouštíme lodičky. Pečlivě vyrobené skořápkové nebo je nahradí plovoucí svíčky. Pak si užíváme večer a díváme se na Popelku nebo jinou pohádku.

Baví mě vybírat dárky pro ostatní. Proto je taky mám už nakoupené během listopadu že? Většinou vybírám podle toho co mi padne do oka a co by se třeba hodilo nebo líbilo danému člověku. Vůbec není těžké sehnat dárek, když se nad tím trochu zamyslíte. Ráda sleduji jak dárky někomu udělají radost. Nebo mám ráda takové to, jak ostatní přemýšlí co to asi je za dárek a pak jsou překvapení. Dárky jsou sice takové vedlejší na Vánocích, hlavní je si ten čas s rodinou užít, ale kdo rád nedostává dárky, že?

Je pravda, že to jídlo mě na Vánoce taky dost baví, i když koncem už je toho tak nějak moc. Miluju cukroví, moje nejoblíbenější jsou skořicové trubičky, pak mám ráda vosí hnízda a linecké. Jednou za rok je třeba si to cukroví dopřát, ať je dietní nebo ne. K Vánocům to prostě patří. Řízek a salát je zrovna jídlo co nemusím, ale jako tradici si ho vždy taky vychutnám. A co teprve pečená kachna od babičky? A svíčková od druhé babičky? No řeknu vám, můj žaludek se má přes vánoce blaze, ještě že jsou jen jednou v roce :D Máte to podobně? 

Vánoce jsem pro mě prostě kouzelné období. Hlavně ty tři svátky, pak už se zase vrhám do učení, ale zas tak moc to nepřeháním.

A jak si užíváte Vánoce vy?

Přeji vám krásné prožití Vánočních svátků, užijte si je se svými nejbližšími!

Mějte se krásně,
vaše Peťula ♥

You Might Also Like

16 komentářů

  1. Já si tak ráda čtu o tom, jak má někdo s rodinou hezké svátky. To já nemám od dětství, ale všemu to moc moc přeju. Je nádherný, když jsou pro tebe Vánoce fakt radost❤. Zasloužíš si to.
    Jinak já miluju řízek, to je moje oblíbený jídlo od dětství ❤. Mňam mňam. Cukroví nepečené, ale tento rok chci. Teď jedu domu z Tesca, tak budu tvořit. Skoro všechno je kokosový, se mi z toho možná bude dělat blbě😀😀😀. Ale nevadí.
    Přeju i tobě nádherné Vánoce❤.

    OdpovědětVymazat
  2. I já mám ráda Vánoce, kdy se sejde celá rodina. My jsme už dneska zdobili stromek, zítra plánujeme uvařit kapustnici a udělat salát a na Štědrý den budeme jen odpočívat. Jist cukroví a dívat se na pohádky. Krásné Vánoce i tobě.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkně popsané a povedené perníčky, ty moje jsou jak od malého nešikovného dítka. :) My Vánoc trávíme ve 4 doma, ráno také zdobíme stromek, a to ü nás i u dědy, protože bydlí kousek a je sám. Odpoledne pak je prostor pro pohádky, domácí pohodu, svíčku se světlem z kostela a předání dárků s přítelem.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  4. Lovely post, I adore these cookies! (:
    Have a cozy Sunday! xoxo

    Welcome to my blog 💖

    OdpovědětVymazat
  5. krásne sviatky aj tebe :) keď som bola malá tak to bolo hlavne alebo skôr len o darčekoch teraz je to skôr o tej nálade aj o tom strese či zmätku o radosti keď niekomu darujete darček a vidíte tú radosť v jeho očiach :)
    leekralovaa

    OdpovědětVymazat
  6. Úplně jsem se při čtení článku usmívala, myslím si, že přesně takovéto by Vánoce měly být :)
    Přeju ti, ať i tyhle Vánoce jsou kouzelné :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  7. Jako malé děti jsme taky zdobili stromeček až 24. ráno, ale teď už ho většinou vytáhneme o pár dní dřív :) Přes den koukáme na na naše oblíbené pohádky a u rozbalování dárků posloucháme koledy. Veselé Vánoce! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vánoce mám ráda ale fakt se jimi nestresuji a dárky řeším tak nějak v poklidu a neberu je jako důležitou část. Mám ráda že se s rodinou sejdeme v pohodě a ve zdraví, to je nejdůležitější.
    Stromeček jsme letos taky zdobily až ráno 24. ale běžně tak ten den předem.

    Terezah-style

    OdpovědětVymazat
  9. Já takový článek psala minulý rok, máme i stejný název :D Je pravda, že nejvíc miluju to, jak se rodina schází celý rok, ale na Vánoce je to přesně jak píšeš takové více magické :)

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  10. Krásný článek. :) Pro mě osobně jsou Vánoce hlavně čas strávený s rodinou a několika denní odpočinek od celoročního stresu. Nštěstí nám ještě pár dní zbývá, takže přeji i tobě krásné volno! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj! :)) Veeeľmi krásny blog a ešte krajší článok!
    Počas Vianoc sa snažím tráviť čas najmä s rodinou, no nezabúdam i na priateľov.
    www.natalincek.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  12. Milujem Vianoce, mne sa na nich páči hlavne ta atmosféra a to, že sa celá rodina zíde pokope. :)

    Rebelliouslily

    OdpovědětVymazat
  13. nechapem ako som tvoj blog mohla objavit az teraz :) clanky vyzeraju velmi kvalitne, uz mam o program postarane na dnesne popoludnie kedze velmi husto snezi, uvarim caj a zacnem citat cely tvoj blog pekne postupne .. dakujem za inspiraciu..<3
    ak budes mat cas pozri moj youtube kanal
    https://www.youtube.com/channel/UCv0NknfmLoMjq7dt1-VTyTA

    OdpovědětVymazat
  14. Moc hezky napsané :-). Souhlasím s tím, že by Vánoce měly být především svátku klidu, míru a časem stráveným s rodinou.

    Ennepenne.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za jakýkoliv komentář, všech ohlasů si moc vážím :)

HLEDÁŠ NĚCO?

Blog archive